Wednesday, June 15, 2011

Lebih 10 Laman Web Di"block"

Sejak kebelakangan ini banyak laman yang aku tak dapat akses. Sekarang baru aku tahu kenapa laman-laman yang 'popular' tu tak dapat diakses.

Memang sedih la sebab aku dah tak dapat akses laman-laman tu. Laman yang selalu aku guna. Semua laman yang di'block' adalah laman yang 'popular'.



Korang tahu siapa yang bertanggungjawab dalam kes ni? Semua ni berpunca oleh SKMM. SKMM adalah ringkasan dari "Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia".


Menurut SKMM ia adalah tindakan pematuhan undang-undang Malaysia.

“Sehubungan dengan itu, SKMM telah menerima permintaan dari Bahagian Penguatkuasaan, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi & Kepenggunaan untuk menghalang capaian kepada beberapa laman sesawang yang didapati melanggar Akta Hakcipta 1987,” petik kenyataan akhbar yang diedarkan menerusi Bernama.


Kenapa tak "block" YOUTUBE???

jom layan video dari blog "Selamatkan Kucing Malaysia"




Bukan setakat kucing je yang marah. Aku pon marah!

Mungkin ni adalah antara punca kumpulan "anonymous" nak hack laman portal Malaysia.


p/s: sumber dari [sini] 

1 comment:

  1. Tension2...nak download moviee pun tak dapat erm..... (T_T)

    ReplyDelete

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search